Vi passer på vores medarbejdere, kunder, leverandører og samarbejdspartneres data og ved hvor vigtigt det er at leve op til kravene i Persondataforordningen – også kaldet GDPR (General Data Protection Regulation).
DATAANSVARLIG:
Vi er dataansvarlig
og kontakt vedrørende kundedata og andre registrerede personoplysninger skal
ske til virksomhedens COO.
DATA OG FORMÅL:
Vi indsamler og
registrerer kun højst nødvendige persondata/almindelige oplysninger om
kontaktpersoner hos kunder, leverandører eller andre samarbejdspartnere.
Disse oplysninger består i, kontaktpersonens navn,
arbejdstelefonnummer og e-mailadresse som må registreres under den
virksomhed hvor kontaktpersonen er tilknyttet. Formålet er af legitim
interesse, eksempelvis kontaktoplysninger på kunder og andre
samarbejdspartnere samt oplysninger om kundernes købshistorik. Herudover er
formålet at kunne opfylde kontrakter / aftaler ifm. levering af varer eller
ydelser.
Oplysningerne stammer fra samarbejdspartnere og evt. fra
kontaktpersonen selv. Ifm. bearbejdning af nye potentielle kunder kan
de almindelige oplysninger evt. være hentet fra hjemmesider eller offentlige
tilgængelige databaser.
BEHANDLING OG HJEMMEL:
Persondata
i forbindelse med kontaktoplysninger på kunder og samarbejdspartnere samt
kunders købshistorik og informationer til brug for opfyldelse af
kontrakter/aftaler behandles i overensstemmelse med Datatilsynets
retningslinjer. Der kræves ikke samtykke til behandling af disse
oplysninger, så længe behandlingen er nødvendig for formålet.
OPBEVARING AF OG ADGANG TIL DATA:
Kunde- og persondata registreres i virksomhedens ERP-system og CRM-database.
Informationer ifm. tilbudsgivning og kontrakter/aftaler opbevares og hostes
på cloud-løsning samt registreres i virksomhedens CRM-database. Alle
informationer opbevares under forsvarlig sikkerhed.
Alle medarbejdere har underskrevet en fortrolighedsaftale
henhørende under ISO 9001:2015 certificering.
RET TIL INDSIGT, BERIGTIGELSE OG SLETNING:
Den registrerede kontaktperson har ret til at få indsigt i og få
berigtiget, eller slettet de persondata, som virksomheden ligger inde med.
Snarest muligt og som hovedregel inden 4 uger efter modtagelsen af en
begæring, skal oplysningerne udleveres. Når oplysninger er udleveret, kan
personen tidligst anmode om tilsvarende oplysninger efter 6 måneder.
OPLYSNINGER OM DE ANSATTE:
Den
ansatte kan til enhver tid se de oplysninger der gemmes. Dette arkiveres i HR
modul og GDPR-drev, hvor de relevante ledere har adgang til.
KLAGE:
Er en registreret
kontaktperson ikke tilfreds med behandlingen af persondata, kan der klages
til virksomhedens COO, den daglige kontaktperson eller en relevant leder.
Medfører dette ikke afklaring, kan en eventuel klage herefter rettes til
Datatilsynet. Den aktuelle kontaktadresse kan findes på www.datatilsynet.dk.
Knudsen Extrusion APS
Ny Esbjergvej 5
4720 Præstø
Danmark
Tlf: +45 55 99 15 30
Vores QMS er certificeret af DNV i henhold til
ISO 9001